Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy w różnych momentach. Chcemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeżeli wybieramy się na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze opiera się również home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, często zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem musimy się postarać, by obszar z oferty przedstawiał się wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, więc warto skontaktować się z profesjonalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka spółki, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku najważniejszej specjalności Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas wypatrywała sposobów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie wymagane zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest dużo lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała uznanie specjalistów od nieruchomości w USA, a specjalność zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z całą pewnością jest autorką cenionych publikacji z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i odnalazł się też w Wielkiej Brytanii, gdzie często mieszkańcy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki programowi „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również dowiedzieli się, że mogą dużo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o nieruchomość.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż ludzie szukali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy ewoluującej mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie tylko zabiegi poprawiające urodę posesji. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach wprowadzania na rynek nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który tylko i aż może przekonać potencjalnego Klienta do przejrzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu i wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Nie zapominajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii należy zaplanować już po sumiennym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, że sporo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak dużo osób zapomina o podstawowych kwestiach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być brzydki zapach w lokalu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej sięgnąć po specjalistów z agencji nieruchomości, którzy dołożą wszelkich starań, aby nasza posiadłość prezentowała się właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok