Aby zagłębić się w problematykę połączoną z e-marketingiem, powiedzmy sobie od razu czym jest sam marketing. Sporo osób utożsamia to z propagowaniem konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma dać nam profity w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie jak największej grupy Odbiorców. Żeby wcielić plany w życie, powinniśmy przypilnować wielu elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu wdrażania procesu, potrzebna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.
Marketing on-line – jak zacząć?
Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała charakterystyczna dziedzina marketingu – marketing internetowy, nazywany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele spółek wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z zalet świata on-line i pozyskać więcej Nabywców. Marketing w internecie to ogół tych zabiegów, które znamy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeżeli nasze działania będą odpowiednie, to sprawi, że rozpoznawalność naszej korporacji w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Najważniejszym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu on-line będzie witryna www naszej spółki. Wśród najważniejszych różnic między marketingiem offline, a marketingiem internetowym podkreślamy z pewnością rolę Konsumenta. Nie jest ona w tym temacie bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przedstawianie stanowiska na temat naszych operacji oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do typowych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogosfera
– e-mail marketing
Analizowaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, natomiast w tym artykule skoncentrujemy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać sporo korzyści.
Ta branża marketingu internetowego jest szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Odbiorców, ale szczególnie – zbudowanie z nimi długoterminowych i bazujących na oddaniu relacji. Jak to osiągnąć?
Content marketing bazuje w największym stopniu na wydawaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zapragnie zostać z naszą marką na stałe. Oczywiście dużo zależy również od naszej grupy docelowej. Tematyka musi być dopasowana do jej pasji, tradycji oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w przeróżnych formach, np.:
– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma oczywiście znaczenie, lecz jeszcze większą wagę winniśmy przykładać do jakości upublicznianych przez nas treści. Jeżeli Google uzna je za wartościowe, to wówczas powiększy to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, by treści były autorskie i nieszablonowe. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.
Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w promowanej dziedzinie, lub też jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, potrafi znacznie wpłynąć na hipotetycznych Odbiorców. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera musimy się kierować dziedziną, w jakiej działamy. Gdy chcemy reklamować sklep odzieżowy, wówczas niezłym wyjściem wydaje się angaż influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.
We wskazaniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem osoby do reklamowania Twojej firmy, klarownie nakreślić cele i pomyśleć jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zaangażowanie influencera winno być fragmentem większej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.
Marketing internetowy – podsumowanie
Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Ogrom profitów, ale też mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania muszą być precyzyjnie zaplanowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.
Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/