Od wielu lat ogromną popularnością cieszy się motto: „czego nie znajdziemy w Internecie, to w ogóle nie istnieje” – i zapewne jest w tym trochę racji. Sieć zwyczajnie nie służy tylko do odszukiwania rzeczy połączonych z grami, np. filmików na YouTube, lecz także pracy, propozycji sklepów online albo takich przydatnych informacji jak eseje akademickie. Dziś sieć internetowa to pośrednik, na którym mamy szansę wyjątkowo dobrze zarobić. Jakie ruchy trzeba podjąć, aby Interesanci woleli klikać najpierw w Twoją stronę internetową? Co uczynić, aby co rusz znajdować się chociaż o jeden krok przed konkurencją?
Promowanie swojej witryny w sieci internetowej bynajmniej nie jest takie oczywiste. Powinieneś znać podstawowe reguły, więc taktyki, jakie są dozwolone i nielegalne. Powinieneś niewątpliwie wiedzieć, z jakich narzędzi dobrze jest korzystać, natomiast które będą jedynie marnotrawieniem czasu. Rezultaty pozycjonowania stron w zasadzie nie będą odczuwalne już tego samego dnia, ale w dłuższej perspektywie czasu. Dobrze jest wyeksponować to, że nie będą one przejściowe i da się przez to zyskać sporo Interesantów.
Pozycjonowanie stron internetowych wcale nie polega na spełnieniu jednokrotnej rzeczy, której owoce będą odczuwalne przez przyszłych kilka miesięcy. Najpierw musisz sprecyzować słowa podstawowe, dla których Twoja strona ma być pozycjonowana. Absolutnie nie musisz przykuwać swojej uwagi na słowach notorycznie wpisywanych (zatem najczęściej stosowanych, np. „nowe torebki”) lub wyraźnie ogólnych (m. in. „ubrania”). Ciekawszym schematem jest wypracowanie listy nadzwyczaj konkretnych słów-kluczy, np. „fryzura sombre salony”, „rzetelny laborant z Zielonej Góry ceny”, „farbowanie długich włosów balejaż ceny”. Bardzo często Konsumenci wypatrują konkretnej rzeczy (nierzadko w określonym limicie cenowym), stąd tym bardziej opłaca się wybrać frazy z „long tail”. Pozycjonowanie opisanych sformułowań jest znacznie krótsze i znacznie przystępniejsze niż w przypadku zwrotów popularnych.
Jeśli masz swoją stronę, musisz natychmiast na niej rozmieścić najistotniejsze słowa kluczowe połączone z Twoją specjalizacją. I dokładnie te słowa następnie muszą być pozycjonowane. Kiedy na Twojej witrynie będą odmienne słowa, natomiast pozycjonować będziesz całkowicie inne – faktycznie nie będziesz na początkowej stronie w wyszukiwarce. Roboty Google zupełnie nie połączą ze sobą owych faktów i nie będą rejestrowały jakiego przedmiotu tyczy się Twoja strona. Scharakteryzowane „operacje” inaczej określa się pojęciem „optymalizacji”. Wyłącznie po wnikliwym jej wykonaniu możesz przejść do podlinkowania z pozostałych stron www.
Strony, które mają odsyłać teoretycznych Kontrahentów do Twojej strony internetowej, muszą być z nią rzeczowo skorelowane. Kiedy zajmujesz się fryzjerstwem okazyjnym, wtedy odsyłacze do Twojej witryny muszą figurować na stronach www o układaniu fryzur, pielęgnacji długich włosów, specyfikach do włosów itp. Jeżeli będą znajdowały się na stronach www o akcesoriach do podglądania, wtedy nie zdadzą się na nic. Najzwyczajniej w świecie żaden Klient w te odsyłacze nie wejdzie, gdyż wskazaną tematyką nie będzie zaciekawiony. Przypadkowe odsyłacze zwrócą ponadto uwagę Google, które jest w stanie skonstatować – a w zasadzie nie jest to niemożliwe – że linkowanie do Twojej strony jest dziwne i dostaniesz tzw. „bana”. Twoja strona www na wstępie może nie uwidaczniać się w wynikach wyszukiwania, natomiast zaraz potem może kompletnie zostać wykluczona. Od pewnego czasu Google wyjątkowo ostro reaguje na spam – więc informacje bez żadnej wartości dla użytkowników Internetu. Podejmuje w owym przypadku szereg czynności, które mają zmniejszyć (zaś w dalszym czasie zlikwidować) strony, jakie zupełnie „napychają” Internet bezwartościowymi informacjami.
Tytuły anchorów nie mogą się klonować w nieskończoność (gdyż taka sytuacja właśnie będzie wyglądać sztucznie). Im częściej ich określenia będą zróżnicowane, tym lepiej dla Ciebie.
Do najpopularniejszych lokalizacji, w których możesz pozyskać linki, kwalifikują się fotoblogi, fora internetowe i sieci katalogów SEO. Kiedy chcesz, masz możliwość też własnymi siłami wykonać zaplecze o tematyce, jaka Cię wyjątkowo absorbuje, w formie kilku takich samych blogów. Po niedługim czasie możesz swobodnie pozycjonować setki fraz, pod jakimi ma być emitowana Twoja strona. Jakie są fundamentalne plusy? Po pierwsze – Google pozytywnie będzie zapatrywać się na Twoją stronę, natomiast jeśli artykuły będą popularne (i doradzą internautom, więc będą dla nich wartościowe) – wtedy wiele Kupujących trafi na stronę Twojego przedsiębiorstwa. Indywidualne zaplecze jest naprawdę wygodne, bowiem całkowicie posiadasz nad nim nadzór. Masz szansę umieszczać dowolną ilość komentarzy i wcale nie musisz nikomu dawać do nich dostępu.
Pozycjonowanie stron